Ultimate Survival: Gammon Ranges edition - Reisverslag uit Leigh Creek, Australië van Robin - WaarBenJij.nu Ultimate Survival: Gammon Ranges edition - Reisverslag uit Leigh Creek, Australië van Robin - WaarBenJij.nu

Ultimate Survival: Gammon Ranges edition

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 Juni 2014 | Australië, Leigh Creek

Hallo allemaal! Na mijn eerdere Adelaide-gerelateerde verhalen en foto's deze keer heel iets anders. Afgelopen week mocht ik mee op een 'scientific expedition' naar de Gammon Ranges, een afgelegen natuurreservaat ruim 600km ten noorden van de stad. Een zware, maar vooral ongelooflijk coole manier om wat van de Australische outback te zien!

Waarom mocht ik mee? Nou, voornamelijk omdat ik als grote, sterke Hollander geschikt werd geacht om als een soort van veredelde pakezel te fungeren. Met een groep van in totaal 8 mensen hebben we wat updates gedaan aan een aantal regensensors in het gebied, daarvoor moest de nodige apparatuur de bergen in worden gesleept. Verder niet heel interessant, maar voor mij een ideale mogelijkheid om het binnenland eens te zien dus. ;)

De Gammon Ranges zien er het grootste gedeelte van het jaar min of meer als een woestijn uit. Gelukkig was het er nu winter (22 graden, zonnig) en had het er net geregend, waardoor het er allemaal best groen en mooi uit zag! Bijkomend voordeel hiervan was ook nog eens dat de slangen niet zo actief waren. In totaal hebben we vier nachten doorgebracht in tentjes midden in de wildernis. De dichtsbijzijnde dorpjes lagen uren verderop, waardoor we al het voedsel en een gedeelte van het water zelf het gebied in moesten dragen (voor de rest moest je maar hopen dat er water te vinden was in het gebied). Tel daar nog de apparatuur bij op die ik ook nog eens mee moest sjouwen, en je snapt dat het aardig pittig was ;) Gelukkig ben ik sportief en redelijk fit, en was de rest van de groep aardig ervaren met het overleven in dit soort gebieden, dus als een volleerde Bear Grylls 2.0 heb ik de trip overleefd hoor! Ik denk dat ik binnenkort ook maar mijn eigen survivalprogramma moet beginnen op Discovery Channel :)

Eigenlijk kan de week heel kort worden samen gevat: veel lopen, kamperen in een super afgelegen gebied, bergen beklimmen en heel veel dieren (vooral veel kangoeroes en emoes) spotten. Kortom, een buitenkansje wat ik waarschijnlijk nooit meer zal krijgen, en een leuke afwisseling van het stage lopen. Trouwens: holy shit, wat kan je veel sterren zien als je honderden kilometers van de bewoonde wereld af zit (best logisch natuurlijk, maar écht heel cool!) :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4395

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 13 Augustus 2014

Australië 2014

Landen bezocht: