Kangaroo Island & Mount Lofty - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Robin - WaarBenJij.nu Kangaroo Island & Mount Lofty - Reisverslag uit Kingscote, Australië van Robin - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island & Mount Lofty

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

17 Juli 2014 | Australië, Kingscote

Hoewel de meeste mensen in Nederland lijken te denken dat het hier altijd super warm is en de zon schijnt, is het nu dan toch echt wintervakantie op de universiteit! Dit was een goed excuus voor de student association hier om een trip naar Kangaroo Island te organiseren.

Kangaroo Island is een van de grootste eilanden van Australië. Het ligt op ongeveer twee uur rijden van de stad. Bijzonder aan het eiland is dat er nauwelijks mensen wonen, waardoor de natuur niet al te veel is aangetast. Hoogtepunten zijn toch wel de Remarkable Rocks (de naam vat het al wel goed samen), Little Sahara (sandboarden!) en Admiral's Arch (rotsformatie die een natuurlijke boog vormt over de zee). Kortom, er was genoeg te zien, en het was ook leuk om heel veel andere studenten te ontmoeten, kampvuren te bouwen op het strand, en te kijken hoe iedereen zeeziek werd op de terugweg door de hoge golven ^^

Het weekend daarna heb ik met Ferdinand en John (twee studenten die hier ook werken) Mount Lofty beklommen met onze mountainbikes. Conclusie: zonder doping is het beklimmen van bergen nog best wel zwaar. Gelukkig maakte het uizicht alles goed! Op de (super steile) terugweg naar beneden hebben we nog even wat koala's en kangoeroes geknuffeld, dus dat kan ook weer van het lijstje af laten we maar zeggen ;)