Glenelg Beach, Australian Football en foto's - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin - WaarBenJij.nu Glenelg Beach, Australian Football en foto's - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin - WaarBenJij.nu

Glenelg Beach, Australian Football en foto's

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 Juni 2014 | Australië, Adelaide

Tijd voor deel 2! Ondertussen ben ik ruim drie weken in Adelaide, dus ben inmiddels wel aardig gewend aan alles hier. Ik heb eindelijk wat mooie foto's kun maken in het Central Business District, bij het strand en ben tussendoor ook nog even naar een potje Australian Football geweest.

Locals hier verontschuldigen zich soms bijna als het over Adelaide gaat. Vergeleken met bijvoorbeeld Melbourne en Sydney stelt het allemaal niets voor, aldus de gemiddelde Australiër die ik hier spreek. Voor een kort verblijf van enkele weken is er echter genoeg te doen en te zien gelukkig. Er zijn veel leuke pubs en bars in de stad, goede clubs moeten echter nog worden ontdekt. Dit verhaal wordt dus ongetwijfeld vervolgd ;)

Verder ben ik naar Glenelg geweest, een populaire badplaats aan de zuidkant van Adelaide. Toevallig is de plaats ook de 'study area' van mijn onderzoek, maar dat is weer een heel ander verhaal. Een korte samenvatting van Glenelg: een paar mooie oude gebouwen (dit is de plek vanaf waar de Europeanen in 1836 de kolonisatie van South Australia begonnen), een pier en uitgestrekte stranden. De foto's spreken redelijk voor zich denk ik ;)

Daarnaast moet je bij een bezoekje aan Australië natuurlijk wel bij een Australian Football wedstrijd geweest zijn! Dus ik heb een bezoekje gebracht aan de thuiswedstrijd van de Adelaide Crows tegen de North Melbourne Kangaroos. In South Australia is Australian Football, (of kortweg 'Footy') verreweg de populairste sport, iin het oosten is bijvoorbeeld Rugby een stuk populairder. De sport lijkt een beetje op een achterlijke combinatie van voetbal en rugby (twee sporten die ik zeker kan waarderen), dus het is geen verrassing dat ik dit ook wel mooi vond. Het was een spectaculaire wedstrijd die uiteindelijk met 109-73 werd gewonnen door de Crows. Echt een coole sport :) Over twee weken is de 'Showdown' waarbij de twee Eredivisie-teams van de stad (Adelaide Crows en Port Adelaide) tegen elkaar moeten spelen. Dat schijnt ook een heel spektakel te zijn, ben benieuwd!

Verder ben ik gevraagd om mee te gaan op een 'scientific expedition' naar de Gammon Ranges, een afgelegen natuurreservaat ongeveer 600 km ten noorden van hier. Ik heb zo'n vermoeden dat ik vooral als pakezel gebruikt ga worden, maar het is een prachtige mogelijkheid om het binnenland van Australië ook een beetje te zien. Het ligt lekker afgelegen, op ongeveer 110 km van enig teken van beschaving (blijken al die uren Ultimate Survival kijken op Discovery Channel toch nog nuttig te zijn haha) dus dat wordt nog een hele belevenis. Dit betekent ook dat ik minimaal een paar dagen onbereikbaar ben, dat jullie het weten. Foto's van de trip volgen hopelijk volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4391

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 13 Augustus 2014

Australië 2014

Landen bezocht: