Eerste week Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin - WaarBenJij.nu Eerste week Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin - WaarBenJij.nu

Eerste week Down Under

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 Juni 2014 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal! Het reisblog die je wist dat zou komen, is eindelijk hier! Al hoewel het van mij eigenlijk niet zo nodig hoeft, zo'n reisblog, zal ik proberen om iedereen die het leuk vindt hier een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Vandaag deel 1 :)

Australië, het land waar het altijd andersom-dag is. We beginnen bij het begin. Prima reis gehad. Mijn vlucht met Malaysia Airlines is niet van de radar verdwenen, mijn taxichauffeur in Adelaide was maar een klein beetje verdwaald, en ik heb het ondersteboven lopen al aardig onder de knie. Kortom, de eerste dag was één groot succesverhaal.

Ik kwam op zaterdagochtend aan bij mijn tijdelijke huis hier. Vrijstaand huis in zo'n typische suburb, deel 'm met wat andere studenten, niets mis mee (bij de foto's zie je mijn huis, en de weg naar de campus). Natuurlijk moest ik nog wel wennen aan het tijdsverschil (het is hier 7,5 uur later), dus ik heb voornamelijk de binnenkant van mijn oogleden bezichtigd vorig weekend ;)

Op maandag begon mijn stage. Ik loop hier tweeënhalve maand stage bij het South Australian Water Centre for Water Management & Reuse (gelukkig hebben ze hier een afkorting voor bedacht: CWMR). Het CWMR is verbonden aan de University of South Australia en doet (zoals de naam al doet vermoeden) van alles op het gebied van watermanagement. Het gebouw van het CWMR staat op de campus van de universiteit, ongeveer 20 minuten lopen vanaf mijn huis. Mijn opdracht gaat over het lokaal toepassen van Water-Sensitive Urban Design. Nu zou ik helemaal kunnen gaan uitleggen wat dat is, maar ik kan natuurlijk ook gewoon naar een video verwijzen die het in Jip en Janneke-taal uitlegt. (Dus mocht je écht geïnteresseerd zijn: https://www.youtube.com/watch?v=b_DTnOzYTR4)

De eerste week stond natuurlijk in het teken van rustig opstarten en vooral veel leeswerk. Ook moest ik van de universiteit maarliefst 2 gesprekken en 4(!) verschillende 'Health & Safety'-cursussen volgen om überhaupt aan het werk te mogen. Net zoals Amerikanen zijn ze hier enorm bang dat ik ze ga aanklagen als ik struikel over een losse schoenveter of weet ik veel wat. Opvallendste puntje: als je een beschermde gifslang ziet (hoe je moet zien dat ze beschermd zijn, nog steeds geen idee) in een universiteitsgebouw, sla hem dan niet dood want dan gaan de biologiestudenten met wie we het gebouw delen enorm huilen. Dit is letterlijk hoe het me is verteld ;)

Verder ben ik zaterdag voor het eerst écht de stad in geweest, samen met twee huisgenoten. Het was tot dan toe, ondanks het feit dat de winter hier nu begint, de hele week mooi weer geweest (18-24 graden, zonnig). Helaas regende het zaterdag. Hierdoor heb ik nog niet zo heel veel foto's gemaakt, dat volgt later dus wel een keer. Adelaide is qua inwoneraantal een redelijk grote stad (1,3 miljoen inwoners), maar het gevoel dat je echt in een grote, drukke stad rondloopt ontbreekt omdat de stad enorm uitgestrekt is (qua oppervlakte groter dan bijvoorbeeld de provincie Utrecht, om je een idee te geven). Voordeel hiervan is dat het centrum vrij ruim opgezet is. Zo liggen het Football/Cricket stadion, het Festival Centre en de dierentuin midden in het centrum. We hebben daarom ook, naast de gezellige Central Market en Chinatown (zie foto's), meteen maar een bezoekje gebracht aan de Adelaide Zoo. De eerste wallaby's, kangoeroes, capibara's, wombats en tasmanian devils (en een super schattige meerkat, zie foto) zijn dus al gespot. :)

Verder op de planning voor de komende tijd: het strand van Glenelg, Cleland Wildlife Park, hopelijk een Australian Football wedstrijd en misschien ook een tripje de outback in. Genoeg te doen dus. See ya!

  • 01 Juni 2014 - 15:50

    Frans & Marie-José:

    Hoi Robin, bedankt voor de link naar je reis blog, heel leuk om zo mee te kunnen genieten van wat jij daar allemaal meemaakt in Down Under.
    Succes met alles, we verheugen ons al op deel twee!
    Groetjes van ons alle drie........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 4392

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 13 Augustus 2014

Australië 2014

Landen bezocht: